Bonnema organiseert een gezondheidsmaand om een boost te geven aan je fysieke en mentale gezondheid. Elke week wordt er in het restaurant een gezond, bijzonder gerecht aangeboden. Zo willen wij jullie laten zien dat gezond eten helemaal niet zo vervelend hoeft te zijn.

 

Een gezond leven: dat klinkt alsof je daar veel tijd en moeite aan kwijt bent. Terwijl dat eigenlijk helemaal niet zo is. Met een paar veranderingen kom je al heel ver.

Met deze 6 gewoontes wordt een gezond leven ook voor jou een eitje.

  1. Kom van die bank af

Dat zitten het nieuwe roken is, dat is wel duidelijk. Helaas kan je een kantoorbaan niet wandelend uitvoeren, en die file op de heen- en terugweg kan je nou ook niet zo makkelijk voorbijrijden. Wees daarom niet teleurgesteld als je op een normale werkdag niet erin slaagt om het doel van 10.000 stappen te halen in een dag. Zet gewoon iedere dag je beste been voor en probeer met een paar verandering het verschil te maken. Ga bijvoorbeeld eens staand vergaderen of loop naar het bureau of kantoor van je collega om de vraag te stellen, in plaats van een mailtje of berichtje te sturen. Parkeer je auto zo ver mogelijk van de ingang en ruil de lift om voor de trap.

 

  1. Laat je smartphone (even) met rust

In deze wereld zijn we eeuwig verbonden aan elkaar en communiceren we 24/7. Dat berichtje moet nu meteen beantwoord worden en dat mailtje moet ook zo snel mogelijk de deur uit. Het lijkt of iedereen de hele tijd iets van je verwacht. En daarom is het heel goed om even – tien minuten, een uur of zelfs de hele dag – de telefoon uit het zicht te leggen. Lees een boek in een keer uit of maak een wandeling, zonder smartphone. Of doe gewoon even lekker helemaal niets.

 

  1. Slaap genoeg

Slapen is belangrijk omdat ons lichaam dan pas de kans krijgt om zich te herstellen en alles wat er is gebeurd die dag te verwerken. Zorg daarom dat je 7 tot 8 uur per nacht slaapt. Je zal je een stuk gelukkiger voelen en minder geneigd zijn om te gaan snacken.

 

  1. les je dorst

We drinken veel te weinig water. Alcohol drinken we genoeg, maar jammer genoeg droogt dat ons uit. Dit is jammer, want water zorgt ervoor dat je huid & lichaam in een goede conditie blijven. Blijf dat waterflesje dus vullen.

 

  1. Besteed tijd aan jezelf

Je uiterlijk kunnen je gezonder maken. Trek iets aan wat je leuk vindt en je humeur zal een stuk beter worden. Je voelt je beter in je vel en zal eerder lachen. En aangezien lachen gezond is…

 

  1. Ga aan de kook

Als je zelf kookt kun je ook zelf beslissen wat er in het eten gaat. En dat betekent dat je zelf beslist hoeveel calorieën in het eten gaan. Door zelf te koken bespaar je niet alleen je calorieën en weet je wat je eet, je bespaart ook heel wat geld.